Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Urien

 
Odpowiedz do tematu    Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna » Street Fighter 3rd Strike Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Urien
Autor Wiadomość
Slide
ADMIN <b><font color=yellow>ADMIN</b></fo


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Włocławek

Post Urien
Na napisanie faq'a przeze mnie jest jeszcze za wcześnie, ale chciałbym aby w tym temacie toczyły się rozmowy dotyczące gry Urienem.
Na początek napisze kilka słów o Urienie od siebie.

Mocną stroną Urien'a to nie wątpliwie silne combosy, a przede wszystkim możliwość postawienia nieblokowanego ciosu z użyciem SAIII. Jeżeli już ktoś zaczyna grać Urienem to moim zdaniem jedynie z tym super art'em. Kolejną ważną rzeczą jest zrozumienie na czym polega charge partition, gdyż w przypadku tej postaci wykorzystanie charge partition jest bardzo szerokie. Więcej o charge partition będzie można już niedługo przeczytać w topicu podstawy 3rd, który tworzy Zero. Dobra koniec tego gadania ogólnego.

Ciosy podstawowe

MP
Na początek leci przód MP, który jest doskonałym anti air'em. Na przeciwika. Po MP można wpakować dodatkowo HP. Jeżeli przeciwnik jest daleko uderzaj MP żeby naładować sobie pasek od tajemek.

przód+HP
Overhead, stosuje go przy sytuacjach kiedy złapię przeciwnka w rogu i postawię lusterko. Można od czasu do czasu zastosować w polu na przeciwnika wstające.

dół+LK
Na wstającego przeciwnika. Najlepiej po tym ciosie od razu władować Butthead.

dół+MK
Dobry cios do naładowania paska tension jeżeli przeciwnik jest daleko od ciebie. Duży zasięg pozwala trzymać przeciwnika czasami na dystans.

HK
Hmm...dokładnie nie wiem czy to jest anti air, ale doskonale pasuje w tej roli.

Legenda:

Butthead dół,góra+P
Tackle tył, przód+K
qcf - ćwierć kółka do przodu
lusterko=SAIII

Charge partition w akcji:

Niżej zamieszczam kilka zagrywek na wykorzystanie w walce charge partition:
1) [dół 1s]MP+MK[dół 1s], Butthead
2) air, dół+HK[2s], land, Butthead
3) dół[1s], dash, Butthead

Combosy bez SAIII

1) dół+HP, Butthead [3P], Tackle[HK]
2) dół+HP, dół+HP, Butthead [jedynei na Elene i Ryu]
3) dół+HP, Tackle
4) dół+LK, Butthead
5) na przeciwnika skaczącego, qcf+MP, Tackle[MP], Tackle[3P], Tackle[MP], przód+MP, jak przeciwnik opadnie na ziemie można od razu go zaskoczyć rzutem po delikatnym kroczku do przodu[działa przeważnie na shotokany i Ibuki]

Combosy z SAIII

1)Na shotokany
dół+MP, Tackle[MP], Tackle[3P], Tackle[MP] super cancel SAIII[LP], chwilkę czekamy dół, góra MK żeby przyciągnąć przeciwnika pod lusterko, i później już możemy zaatakować na nieblokowany poprzez dół, góra+HK, i jedziemy od początku z combo

2) Chun-li, Makoto, Alex, Yun, Dudley
dół+MP, Tackle[LK], qcf+LP, Tackle[MK], Tackle[LK] (można skróconą wersję bez Tackle z LK) super cancel SAIII[LP], trzymamy tył jak przeciwnik będzie na odpowiedniej wysokości przód+HK i podstawiamy przeciwnika pod lusterko i dół już podczas Tackle i góra+HK po jego zakończeniu i mamy unblock i jedziemy od początku

3) pod ścianą na Ryu, Kena, Chun-Li i Ibuki [tylko na tych miałem okazję sprawdzić]
dół[1s], [dół 1s]MP+MK[dół 1s], Butthead[3P], Tackle[LK], qcf+LP, Tackle[MP] super cancel SAIII[LP] trzymamy tył jak przeciwnik będzie na odpowiedniej wysokości przód+HK i podstawiamy przeciwnika pod lusterko i dół już podczas Tackle i góra+HK po jego zakończeniu i mamy unblock i jedziemy 1 lub 2 zależy jaka postać

4) Jeżeli przeciwnik jest w rogu i dostanie z Tackle, od razu canceluj ją w lusterko[LP], w trakcie animacji lusterka trzymaj już tył i jak się skończy ładujesz przód+HK i później wybierasz 1 albo 2 zależy jaka postać

5) dół+LK, Butthead, SAIII[3P], Tackle w zależności jaka postać wciskasz MK albo 3K i podobnie dalej w zależności od tego jaka postać robisz kolejny Tackle albo nie

Nieblokowane po dół+HP w polu:
Jedynym nieblokowanym po dół+HP jakim stosuje jest nieblokowany jaki wchodzi na Chun-Li, Ibuki, Remy:
dół+HP, Tackle[MK] super cancel SAIII[HP], Tackle[HK], dół, góra HK, 2 dashe i przód MK.

Rzut:
Bardzo dobrym atutem Uriena jest jego rzut, jak ja to nazywam ma wbudowane od razu Kara Throw Jezyk Najlpiej robić rzut trzymając przód. Jest silniejszy i kładzie przeciwnika troszeczkę bliżej przeciwnika przez co można postawić jeżeli przeciwnik się nie odturla lusterko z LP i szybko poprzez Butthead z HP przeskoczyć za przeciwnika i przód MK i mamy nieblokowany i możemy polecieć z kolejnym combosem.

Zmyłki w polu z SAIII

1) SAIII nie tylko znajduje wykorzystanie w combosach nieblokowanych. Jeżeli w polu przeciwnik dostaje od ciebie z Tackle na blok możesz cancelować w SAIII albo z LP albo HP i w zależności od tego jaką wybierasz opcje masz do wyboru:

A) dash i rzut, wykorzystywany w obu przypadkach
B) podczas SAIII [dół 1s] dash[dół 1s] Butthead, jak przeciwnik odbije się od lusterka wyczekujesz i na odpowiedniej wysokości dół+HP, Butthead, Tackle[MK]
C) dashujesz i jeżeli sądzisz, że przeciwnik się nie nabierze i np. wykona Kenem Shoryukena, po prostu robisz dash'a i parujesz

2) Dobrym motywem jest też zablokowanie przeciwniku drogi do siebie, poprzez zrobienie qcf+MP super cancel SAIII. Najlepiej tak zamknać przeciwnika w rogu. Kiedy go presingujesz, a on próbuje ucieć górą.

Gra w polu

Na ten temat mogę mało się wypowiedzieć, gdyż można powiedzieć, że gram dopiero od niedawna tak na poważnie, jednak z takich wskazówek co mogę powiedziecieć to przedewszystkim nie można grać z tymi samymi ciosami. Najlepiej obrać sobie jakieś systemy np. na wstającego przeciwnika najpierw uderzę na low, później over. Urien jest postacią, która ma duży zasięg ciosów więc można trzymać przeciwnika na dystans. Jeżeli przeciwnik ma mało energi graj taktycznie i stawiaj mu lusterko pod nos. Nie graj dużo z qcf+P jest to wolny cios i stosuj go czasami. Barku jak najmniej z daleka, chyba że z 3P na dobitke przeciwnika.

No to tyle moich słabych wypocin Jezyk
Pozdrawiam wszystkich fanów Mr. Formy :wink:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Slide dnia Czw 20:25, 16 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Czw 0:12, 16 Lut 2006 Zobacz profil autora
ornit
Upokarzacz


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post Re: Urien
Slide napisał:

MP
Na początek leci przód MP, który jest doskonałym anti air'em. Na przeciwika. Po MP można wpakować dodatkowo HP. Jeżeli przeciwnik jest daleko uderzaj MP żeby naładować sobie pasek od tajemek.

Wiem, że o to chodziło, ale ktoś może nie zrozumieć. Otóż przód+HP wchodzi po przód+MP (combo). Samo MP jest także bardzo dobrym anti-air i ciosem stopującym przeciwnika.
Cytat:
przód+HP
Overhead, stosuje go przy sytuacjach kiedy złapię przeciwnka w rogu i postawię lusterko. Można od czasu do czasu zastosować w polu na przeciwnika wstające.

Używać zamiennie z UOH (MP+MK) i c.LK
Cytat:
dół+LK
Na wstającego przeciwnika. Najlepiej po tym ciosie od razu władować Butthead.

Najlepiej po uprzednim dashu. Samo kucanie i czekanie aż przeciwnik wstanie jest co tu dużo mówić...dość przewidywalne.
Cytat:
HK
Hmm...dokładnie nie wiem czy to jest anti air, ale doskonale pasuje w tej roli.

Ten cios jest jedną wielką niewiadomą dla przeciwnika, gdyż wogóle się go nie stosuje. Ma dosyć dobry zasięg, ale jest wooolny. Proponowałbym używć go raz na 20 walk na wstającego przeciwnika Wesoly
Cytat:
Combosy bez SAIII

1) dół+HP, Butthead [3P], Tackle[HK]

Wystarczy wcisnąć PP (2P) żeby wyszedł EX. To combo najlepiej stosować kiedy idziemy na tzw. damage a nie unblocki (np. Yun/Remy/Ibuki)
Cytat:
5) na przeciwnika skaczącego, qcf+MP, Tackle[MP], Tackle[3P], Tackle[MP], przód+MP, jak przeciwnik opadnie na ziemie można od razu go zaskoczyć rzutem po delikatnym kroczku do przodu[działa przeważnie na shotokany i Ibuki]

Można zrobić qcf+MP, barka z HK, barka z MK, barka PP, barka
Cytat:

2) Chun-li, Makoto, Alex, Yun, Dudley
dół+MP, Tackle[MP], qcf+LP, Tackle[LK], Tackle[MK] (można skróconą wersję bez Tackle z LK) super cancel SAIII[LP], trzymamy tył jak przeciwnik będzie na odpowiedniej wysokości przód+HK i podstawiamy przeciwnika pod lusterko i dół już podczas Tackle i góra+HK po jego zakończeniu i mamy unblock i jedziemy od początku

Nagraj filmik jak to robisz, poważnie. BTW Na Chun robi się:
d.HP, barka z LK, qcf+MP, barka z MK, barka z LK xx SAIII
4
Cytat:
Nieblokowane po dół+HP w polu:
Jedynym nieblokowanym po dół+HP jakim stosuje jest nieblokowany jaki wchodzi na Chun-Li, Ibuki, Remy:
dół+HP, Tackle[MK] super cancel SAIII[HP], Tackle[HK], dół, góra HK, 2 dashe i przód MK.

To chyba wchodzi jedynie na Chun-Li (bo najdłużej wstaje, może też na Makoto - nie sprawdzałem).


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:32, 16 Lut 2006 Zobacz profil autora
Slide
ADMIN <b><font color=yellow>ADMIN</b></fo


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Włocławek

Post Re: Urien
ornit napisał:
Slide napisał:

2) Chun-li, Makoto, Alex, Yun, Dudley
dół+MP, Tackle[MP], qcf+LP, Tackle[LK], Tackle[MK] (można skróconą wersję bez Tackle z LK) super cancel SAIII[LP], trzymamy tył jak przeciwnik będzie na odpowiedniej wysokości przód+HK i podstawiamy przeciwnika pod lusterko i dół już podczas Tackle i góra+HK po jego zakończeniu i mamy unblock i jedziemy od początku

Nagraj filmik jak to robisz, poważnie. BTW Na Chun robi się:
d.HP, barka z LK, qcf+MP, barka z MK, barka z LK xx SAIII


Nie zauważyłem, rzeczywiście jest błąd. Robi się tak jak piszesz tylko po prostu pisałem to w nocy. Zaraz poprawię. Dzięki za komentarze.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:24, 16 Lut 2006 Zobacz profil autora
Slide
ADMIN <b><font color=yellow>ADMIN</b></fo


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Włocławek

Post
Ornit czy możesz napisać jakieś wskazówki dotyczące możliwości ataku przeciwnika wstającego. Jak się wtedy zachwojesz? Ja mam taki sztywny nawyk jak widziałeś w moich walkach. Czekam na kucka albo stoję jak ten głupi. Totalnie brakuje mi pomysłu w jaki sposób zaatakować, a jak już to robię to przeciwnik albo zblokuje i rzut, albo sparuje i dostaje. We Włocku ludzie totalnie nie stosują quick roll'a i mam mnóstwo takich sytuacji. Wtedy przeważnie stosuje to co opisałem wyżej, ale to się da przewidzieć. Dzisiaj zaczałem stoswać dash do tyłu, dash do przodu i po tym albo rzut, albo MK+MP i później ewentualnie butthead zchargowany po 1s w drugim dashu i MK+MP.
Odnośnie pokowania zastanawiam się czy o takie tobie chodziło jak widziałem w twoich walkach, że przeciwnik od ciebie np MP dostaje czekasz chwile i bark? O coś takiego biega? Próbowałem coś takiego stosować, że robię jakieś dwa ciosy typu LP albo MP ale przeważnie po tym dostawałem. Nie wiem dokładnie jak stosować te poki Uriena :/


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:48, 17 Lut 2006 Zobacz profil autora
ornit
Upokarzacz


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Slide napisał:
Ornit czy możesz napisać jakieś wskazówki dotyczące możliwości ataku przeciwnika wstającego. Jak się wtedy zachwojesz?

Jeśli chodzi o te klocki to Urien niestety nie ma zbyt dużego pola do popisu i praktycznie trzeba improwizować. Próbuj zaskoczyć przeciwnika. Pamiętaj o tym, że nie musisz od razu posadzić mu combosa za 1/3 energii. Mieszaj ataki. Raz użyj s.HP, potem przód HP, następnie c.MK a czasem spróbuj go po prostu rzucić. Na to nie ma prostej reguły.
Cytat:
Dzisiaj zaczałem stoswać dash do tyłu, dash do przodu i po tym albo rzut, albo MK+MP i później ewentualnie butthead zchargowany po 1s w drugim dashu i MK+MP.

Dashuj ile wlezie, Urien ma jednego z najlepszych dashy w grze. Jest bardzo szybki. Często się poruszaj, ale nie przesadzaj (w końcu jakiś Ken może ci wpakować c.mk xx SA3)
Cytat:
Odnośnie pokowania zastanawiam się czy o takie tobie chodziło jak widziałem w twoich walkach, że przeciwnik od ciebie np MP dostaje czekasz chwile i bark? O coś takiego biega? Próbowałem coś takiego stosować, że robię jakieś dwa ciosy typu LP albo MP ale przeważnie po tym dostawałem. Nie wiem dokładnie jak stosować te poki Uriena :/

Chodzi głównie o pojedyncze ciosy, którymi dziobiesz przeciwnika. Ja to nazywam (nie wiem czy korzystam z właściwej terminologii) zoningiem, czyli kontrolą nad dystansem dzielącym mnie od oponenta. Grając staram się korzystać z tego co mam a takie s.mp/s.hp/c.mk (czasem c.HK) czy s.mk świetnie się do tego nadaje kiedy jestem w odpowiedniej (czyli maxymalnej) odległości od innej postaci i mogę ją tym ciosem dosięgnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:06, 17 Lut 2006 Zobacz profil autora
Slide
ADMIN <b><font color=yellow>ADMIN</b></fo


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Włocławek

Post
Ja mam takie pytanie, jeszcze jak 2-3 tygodnie ćwiczyłem sobie w 3rd Urienem to ciężko mi się podbijało Dudleya i Alexa. Przypuszczam, że trzeba mieć dobry time'ing żeby wychodziło
d+HP, bark LP, qcf+LP[czy MP?]
ale zastanawiam się czy jest na to jakiś sposób, żeby wyczwiczyć sobie to w jakiś ludzki sposób, bo narazie to robię powiedzmy na pałe może się uda. W którym momencie wciskać przód+LK...?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:24, 09 Mar 2006 Zobacz profil autora
ornit
Upokarzacz


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Slide napisał:
Ja mam takie pytanie, jeszcze jak 2-3 tygodnie ćwiczyłem sobie w 3rd Urienem to ciężko mi się podbijało Dudleya i Alexa. Przypuszczam, że trzeba mieć dobry time'ing żeby wychodziło
d+HP, bark LP, qcf+LP[czy MP?]
ale zastanawiam się czy jest na to jakiś sposób, żeby wyczwiczyć sobie to w jakiś ludzki sposób, bo narazie to robię powiedzmy na pałe może się uda. W którym momencie wciskać przód+LK...?

Alex/Dudley - d.HP, barka LK, qcf+LP, barka LK/MK, s.HP
Jak "żonglujesz" Urienem to nie ma chuja we wsi - musisz znać jego recovery. Przypatrz się dokładnie kiedy koczy się recovery d.HP i wyskakuj z barki. NIE MA INNEGO SPOSOBU! NIE MA!!!. Nie jest to wclale takie ttrudne, ale i tak wymaga niezłego skilla (mi wychodzi w 50% - na razie[i to w treningu Smutny ]) skoro niewielu jap. Urienów to wykonuje (nawet RX czasem robi tylko barke i s.HP).


Post został pochwalony 0 razy
Czw 8:42, 16 Mar 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna » Street Fighter 3rd Strike Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin