Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Q

 
Odpowiedz do tematu    Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna » Street Fighter 3rd Strike Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Q
Autor Wiadomość
Slide
ADMIN <b><font color=yellow>ADMIN</b></fo


Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Włocławek

Post Q
Q mini-F.U.C.K. by ornit 2k5

Jak sie pewnie domyślacie Q jest (pipi)anym low-tierem, który dzielnie walczy z Twelvem, Seanem i Danem o miano najchujowszej postaci w historii eSeFa. Nie znaczy to oczywiście, że nie da sie nim wygrać. Co to to nie. Należy jednak poznać kilka jego podstawowych zagrań, z których potem trzeba urządzić jakiś biedny mixup. Poza tym jedno trzeba mu przyznać. Q ma klimat. To tak jakby polączyć Inspektora Gadgeta z zadyszanym ekshibicjonistą. Coś wspaniałego (moja postać nr. 2, casualowa, hehe...).

Zaczynamy od najważniejszych akcji, które jako jedyne mogą się do czegoś przydać (resztą olejcie).

s.MK (z bliska) - to jest podstawa no. 1! po sparowanym ataku - s.MK, gdy rushujemy - s.MK, po skoku - s.MK. MK to także podstawowy cancel/supercancel! Wchodzi po tym każdy specjal i SAI/SAII!
s.MK (z daleka) - podstawowy poke!
c.MK - podstawowy poke idący na low!
c.LK - podobnie jak wyżej, tylko że szybciej!
s.LP - najlepszy anti-air! Można supercancelować w SAI/SAII, ale lepiej olać, nie będzie okazji!
tył+MP - hardcore'owy anti-air! Bardzo trudny do zastosowania! Trzeba działać z wyprzedzeniem, kiedy tylko przeciwnik oderwie się od ziemi! Inaczej NIE ZDĄŻY TRAFIĆ i będzie po nas!
s.HP, przód+HP - używać bardzo rzadko, wolne i mamy po tym przesrane, ale czasem wchodzi na wstających, czy lądujących (wersja przód+HP ma większy zasięg)
d.HK - najwyżej jako "daleki" anti-air! W innym wypadku trzeba sobie darować.

tyl+HK (raczej ciekawostka - po hicie da sie scancelowac w taunta!!! Nie uzywac. Nigdy!)

j.MK - to dopiero jest zasięg! Najważniejszy długodystansowy cios w walce powietrznej (tzn. kiedy obaj z przeciwnikiem znajdujecie się w powietrzu)
j.HP - na stojącego. Bardzo dobry cios, po którym możliwe są mocarne kontynuacje. Przydaje się także kiedy odskakujemy od przeciwnika.

Czas na podstawę no. 2! KARA-THROW! Jeśli nie potrafisz karować, nie bierz się za Q! Na szczęście, jego kara jest równie banalna jak u Akumy, a wykonujemy ją przez wciśnięcie tył+MP/s.MP i (po przysłowiowym ułamku sekundy) rzutu! Ma daleki zasięg i jest jednym z najlepszych rzutów w grze! Nadużywać! WSZĘDZIE I ZAWSZE (albo ZAWSZE I WSZĘDZIE)!

Ech...coś mi się zdaje, że jednak trzeba coś wyjaśnić. Kara-throw polega na super-szybkim scancelowaniu pierwszego ciosu w rzut, dzięki czemu możliwe jest znaczne poprawienie zasięgu interesującego nas rzutu. Jest to błąd w grze, z którego skorzystać mogą jedynie wybrane postacie (tzn. każdy ma coś na kształt kt, ale nie u każdego opłaca się go używać).

I tak oto przedstawiłem najważniejsze ciosy normalne. Pora przejść do specjali.

tył (2 sek) przód+P (dash punch) - PODSTAWA! NADUŻYWAĆ! Kiedy broczące krwią Yuny i Keny nauczą się parować, ew. kucać, wtedy przytrzymujemy Punch i zapodajemy overheada! Poza tym możemy to supercancelować na hit-confirmation w SAI i SAII
tył (2 sek) przód+K - Jeszcze raz przeczytajcie powyższy akapit. Jeśli jednak jakimś cudem wasze ofiary nauczą się parować tył (2 sek) przód+P wtedy atakujemy wersją idącą na low (K)! I nieważne, że dochodzi jak stary dziad bez Viagry! Nie ma chuja we wsi, to jest tak "widoczne" jak d.HK Dudley'a, HAHAHA!
qcb+LP/EX - NADUŻYWAĆ PO S.MK i na cheap damage! Energię żżera jak koza (pipi) i jest względnie bezpieczne gdy przeciwnik nie ma naładowanego paska supera.

A teraz najważniejsza sprawa no. 3 CAPTURE & DEADLY BLOW (HCB+K)! Zapamiętejcie to sobie! To jedna z najlepszych broni, jakie ma w zanadrzu Q! Ma bardzo duży zasięg i takie samo recovery. Wymaga też chwili, zanim "dojdzie do przeciwnika więc nie przesadzajmy z nadużywaniem. Na średniociężkich stosujemy wersję z HK (na lżejszych MK) po czym d(pipi)my juggle'a:

a) Możliwe jest władowanie dwóch dash punchy (LP) pod rząd. Robimy to poprzez przytrzymanie Puncha (tak jak w wersji overhead) w pierwszym "tył (2 sek) przód +P" i następnie gdy strzelimy przeciwnika w ryj serwujemy drugiego (już nie musimy przytrzymywać P) [wymaga praktyki, ale nie jest specjalnie trudne]*
b) dash punch EX - po tym przeciwnik odbija się od ściany dzięki czemu możemy dołożyć s.HK (najrozsądniejsza opcja, zabiera najwięcej energii)*

Kiedy robić C&DB?

a) Po s.LP (jako tick-throw)
b) Po j.HP (kiedy przeciwnik zablokuje nasz cios)
c) Na wstającego Jezyk

*Wykonujemy to gdziekolwiek tylko chcemy.

Supery:

SAI - Szybki startup, ładujemy po s.MK albo na "wstajce" lub na recovery przeciwnika (np. d.HK u shotów). IMO najlepszy super. 2 paski, dużo EXów, przedostatni cios idzie na "low".
SAII - Tak samo szybki jak SAI, ma jeden pasek supera i 3 zalety:
a) można władować na przeciwnika znjadującego się w mid-air'ze
b) można po nim (pipi)ać czymś jeszcze (np. dash punch z HP)
c) na sucho zbiera mnóóóóóóóóóstwo energii Wesoly
SAIII - (pipi), NIE UŻYWAMY

Comba:

j.HP/HK, s.MK, tył (2 sek) przód+P xx SA (do wyboru)
Wariacje po s.MK (z bliska)
(W rogu) C&DB (HK), skaczemy z LP (reset) i ladujemy SAII

Podstawa no. 4: TAUNT (HP+HK) Panie i Panowie, przed wami najlepszy taunt w SF3! Po trzykrotnym (za każdym razem podnosi się wytrzymałość*) użyciu zmienia Q w czołg, którego wytrzymałość rośnie a gigas przestaje być problemem. Jeśli zaczynamy walkę, z przeciwnikiem nieposiadającym dobrego combosa (i supera w zanadrzu) bez zbędnego stresu wykonujemy 3 taunty pod rząd. I NIEWAŻNE CZY PRZECIWNIK NAS TRAFI! WAŻNE ABY ZATRZĘSŁA SIĘ ZIEMIA (wtedy wiemy, że taunt został "zaliczony"). W innych sytuacjach taunta używamy po juggle'ach.

*Ani 4, ani 5 taunt nie doda nam już niczego.

Taktyka: Jaka taktyka? Mixujcie wszystko o czym napisałem (to naprawdę najważniejsze akcje) i cały czas używajcie kara-throw (Kuroda wie co dobre).

PS I tak cud, ze takim powolnym i strasznie karalnym (wchodza na niego najlepsze juggle, a recovery po wiekszosci ciosow ma takie, ze glowa mala...) workiem g...a da sie w ogole wygrywac.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 1:13, 14 Lut 2006 Zobacz profil autora
Proboszcz
Początkujący


Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Frytki i kurczak. wiecie jakie to kaloryczne?!

Post
Q, jest moją ulubioną postacią, ale z tego co tu wyczytałem, to widzę, że nie jest zbyt dobry... Do tej pory wygrywałem nim z kumplami (może nie byli zbyt dobrzy?). A tak w ogóle, to kto jest ten Kuroda?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:45, 30 Sty 2007 Zobacz profil autora
ornit
Upokarzacz


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Proboszcz napisał:
Q, jest moją ulubioną postacią, ale z tego co tu wyczytałem, to widzę, że nie jest zbyt dobry... Do tej pory wygrywałem nim z kumplami (może nie byli zbyt dobrzy?). A tak w ogóle, to kto jest ten Kuroda?

Poszukaj na www.youtube.com


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:57, 31 Sty 2007 Zobacz profil autora
Reductor
Początkujący


Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Ale jemu powiedziałeś... Kuroda, to jeden z (moim skromnym zdaniem, zresztą zdaniem większości) najlepszych graczy w Third Strike'a. Co do Q... nie żebym coś miał przeciwko niemu, ale... wolę Ryu. Proboszczu, nie wiem, czy przez to mnie rozgrzeszysz, ale Q jest naprawdę słaby... Oczywiście jeśli grasz dobrze, to Ci nikt nic nie zrobi, ale... zmień postać (bądź oryginalny: nie graj kenem i chun li)


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:12, 31 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pro8e
MODERATOR <b><font color=white>MODERATOR</b></fo


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Graj Q !!! Fajna postac!! Wesoly Ja tam go lubie i lubie jak kaktus nim gra Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:57, 01 Lut 2007 Zobacz profil autora
ornit
Upokarzacz


Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Post
Pro8e napisał:
Graj Q !!! Fajna postac!! Wesoly Ja tam go lubie i lubie jak kaktus nim gra Wesoly

Wzruszyłem się misiu, dziękuję...

A co do Kurody...To może jest jednym z najlepszych, ale ludzi grających Q...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 16:41, 02 Lut 2007 Zobacz profil autora
Reductor
Początkujący


Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Ornit napisał:
A co do Kurody...To może jest jednym z najlepszych, ale ludzi grających Q...
no o to mi chodziło. Aha, żeby nie wyszło ze zniechęcam do grania Q - on jest fajny. graj nim.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:21, 02 Lut 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Guilty Gear Team Poland Strona Główna » Street Fighter 3rd Strike Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin